Disse betingelsene gjelder for alle bestillinger og kjøp av elsykler fra Eliassykkel AS (heretter kalt “selger”).
Selger forbeholder seg retten til å endre disse betingelsene uten forvarsel. De betingelsene som gjelder ved bestillingstidspunktet, er de som gjelder for kjøpet.
Kjøper er den personen som er oppgitt som bestiller i bestillingen, og som dermed inngår en bindende avtale med selger.
For å kunne bestille og kjøpe elsykler fra selger, må kjøper være over 18 år og ha en gyldig e-postadresse og telefonnummer.
Bestilling og bekreftelse
Kjøper kan bestille elsykler gjennom selgers nettside, telefon eller e-post.
Når kjøper har fullført bestillingen, vil selger sende en ordrebekreftelse til kjøpers e-postadresse. Ordrebekreftelsen inneholder informasjon om bestillingen, som produktnavn, pris, fraktkostnad, leveringstid og betalingsmåte.
Kjøper bør kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen, og varsle selger om eventuelle feil eller mangler så snart som mulig.
Selger forbeholder seg retten til å kansellere bestillingen dersom det foreligger feil i pris, lagerstatus eller annen informasjon på nettsiden, eller dersom kjøper ikke oppfyller betingelsene for kjøpet.
Pris og betaling
Prisene på nettsiden er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (mva).
Selger tar forbehold om prisendringer som følge av endringer i valutakurser, mva-satser, tollsatser eller andre offentlige avgifter.
Kjøper kan velge mellom følgende betalingsmåter: direkte bankoverføring/faktura.
Levering og frakt
Selger tilbyr gratis frakt på alle bestillinger over 40000 kroner. For bestillinger under dette beløpet, vil det tilkomme en fraktkostnad som avhenger av vekt og størrelse på pakken.
Selger sender varene med Postnord, som leverer pakken til nærmeste utleveringssted eller hjem på døren, avhengig av hva kjøper har valgt ved bestilling.
Leveringstiden kan variere avhengig av lagerstatus, transporttid og andre forhold utenfor selgers kontroll.
Dersom leveringen blir forsinket, vil selger informere kjøper om dette så snart som mulig, og oppgi en ny forventet leveringsdato. Kjøper har rett til å heve kjøpet dersom leveringen blir forsinket med mer enn 30 dager fra opprinnelig avtalt leveringsdato, med mindre forsinkelsen skyldes kjøper eller forhold på kjøpers side.
Dersom pakken ikke blir hentet innen 14 dager fra ankomst til utleveringsstedet, vil den bli returnert til selger. Kjøper vil da bli belastet et gebyr på [beløp] kroner for å dekke selgers frakt- og håndteringskostnader.
Sykler som sendes fra oss kommer i deler i eske og må monteres selv av kunden.
Angrerett og retur
Kjøper har 14 dagers angrerett fra den dagen kjøper mottar varen, i henhold til angrerettloven. Angreretten innebærer at kjøper kan returnere varen til selger uten å oppgi noen grunn, og få tilbakebetalt det kjøper har betalt for varen, inkludert fraktkostnad.
For å benytte angreretten, må kjøper gi selger skriftlig melding om dette innen 14 dager fra mottak av varen, ved å fylle ut og sende inn angrerettskjemaet som følger med varen, eller ved å sende en e-post til [e-postadresse]. Kjøper må returnere varen til selger innen 14 dager fra meldingen om bruk av angreretten er sendt.
Varen må returneres i samme stand og mengde som den ble mottatt, og i original emballasje. Kjøper må ikke ta varen i bruk utover det som er nødvendig for å undersøke den. Dersom varen er skadet, slitt eller på annen måte forringet som følge av kjøpers bruk eller håndtering, vil selger trekke fra et beløp som tilsvarer verdiforringelsen fra det kjøper skal få tilbakebetalt.
Kjøper må selv betale for returfrakten av varen, med mindre selger har levert feil eller mangelfull vare. Selger anbefaler at kjøper sender varen som sporbar pakke, da kjøper har risikoen for transporten. Kjøper må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller angrerettskjemaet i returpakken.
Selger vil tilbakebetale det kjøper har betalt for varen, inkludert fraktkostnad, innen 14 dager fra selger har mottatt meldingen om bruk av angreretten. Tilbakebetalingen vil skje med samme betalingsmåte som kjøper benyttet ved bestilling, med mindre kjøper uttrykkelig har samtykket til noe annet.
Reklamasjon og garanti
Kjøper har reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven, som innebærer at kjøper kan klage på mangler ved varen innen to år etter at varen ble levert, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger. En mangel foreligger dersom varen ikke samsvarer med det som er avtalt mellom partene, eller dersom den ikke har de egenskapene som selger har gitt uttrykk for i markedsføringen eller ved levering.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, kan kjøper kreve at selger retter mangelen eller leverer en tilsvarende vare. Dette må skje innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for kjøper. Dersom retting eller omlevering ikke er mulig eller ikke skjer innen rimelig tid, kan kjøper kreve prisavslag eller heving av kjøpet, samt erstatning for eventuelle tap som følge av mangelen.
For å benytte reklamasjonsretten, må kjøper gi selger skriftlig melding om mangelen innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdag
Personvern og informasjonskapsler (cookies)
Personvern
Eliassykkel AS er behandlingsansvarlig for de personopplysningene vi innhenter og behandler om våre kunder.
Vi innhenter kun de personopplysningene som er nødvendige for å oppfylle avtalen med deg som kunde, som for eksempel navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og betalingsinformasjon.
Vi bruker personopplysningene kun til formål som er forenlige med avtalen, som for eksempel å levere varene du har bestilt, sende deg faktura, kontakte deg ved behov eller informere deg om nyheter og tilbud fra oss.
Vi oppbevarer personopplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle avtalen eller lovpålagte plikter, som for eksempel regnskapsloven.
Vi deler ikke personopplysningene med noen tredjeparter, med mindre det er nødvendig for å oppfylle avtalen eller vi har fått ditt samtykke til det.
Du har rett til å få innsyn i, rette, slette eller begrense behandlingen av dine personopplysninger, samt å motsette deg eller trekke tilbake ditt samtykke til behandlingen. Du har også rett til å klage til Datatilsynet dersom du mener at vi ikke behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende lovverk.
Du kan kontakte oss på [e-postadresse] eller [telefonnummer] dersom du har spørsmål eller ønsker å utøve dine rettigheter.
Informasjonskapsler (cookies)
En informasjonskapsel, ofte kalt cookie, er en liten tekstfil som lastes ned og lagres på din datamaskin, mobiltelefon eller nettbrett når du besøker vår nettside. Informasjonskapselen brukes for eksempel til å huske dine innstillinger, gjøre nettsiden raskere eller tilpasse innholdet til deg som bruker.
Vi bruker kun informasjonskapsler som er teknisk nødvendige for at nettsiden vår skal fungere. Disse informasjonskapslene lagrer ikke noen personopplysninger om deg, og vi trenger ikke ditt samtykke til å bruke dem.
Vi bruker ikke informasjonskapsler som samler inn personopplysninger om deg eller din bruk av nettsiden, som for eksempel til markedsføring, statistikk eller analyse. Vi bruker heller ikke informasjonskapsler fra tredjeparter, som for eksempel Google Analytics, Facebook eller andre sosiale medier.
Du kan selv velge om du vil akseptere eller avvise informasjonskapsler i nettleseren din. Du kan også slette informasjonskapsler som allerede er lagret på din enhet. Hvordan du gjør dette avhenger av hvilken nettleser du bruker. Du kan lese mer om hvordan du administrerer informasjonskapsler på nettvett.no.